Juliette and the Licks

image21ÅSIKTER: Jag måste bara tipsa om Juliette Lewis band Juliette and the Licks. Ösig rock 'n' roll rakt igenom. 2005 köpte jag EP:n Like A Bolt Of Lightning och spelade sönder den tills albumet You're Speaking My Language kom samma år. Även den skivan spelade jag otroligt mycket. Nu har det gått ett par år då jag inte lyssnat på skivorna speciellt mycket, vet egentligen inte varför... men så brukar det ju bli om man lyssnar på någon skiva väldigt mycket.

Nu återupptäckte jag bandet efter att jag såg den grymma och sexiga musikvideon till låten Hot Kiss på YouTube (kolla även in den ännu grymmare Sticky Honey, som är en av dem coolaste rockvideos som någonsin gjorts enligt mig).

Dessa låtar hade jag missat då jag aldrig köpte 2006 års Four On The Floor.
Nu har jag ägt skivan och lyssnat på den i snart en veckas tid, och den slår nog dem 2 första skivorna i kick ass rock 'n' roll-skala. Nu är det bara att se fram emot kommande skivor!

Kommentarer

Kommentera inl?gget h?r:

Namn:
Kom ih?g mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0